Thursday, December 3, 2009

welcome back to ukm

hari ni
sekali lagi
aku datang ke ukm
nak buat apa ek,
datang ukm time cuti sem camni?

aku sampai di bangi semalam lagi
menginap di rumah cikjanku
asalnya cikjan nk suruh anak sulung dia ambilkan
naik motor
oh tidak!
tak mungkin aku nak naik motor dengan si aril tu
jadi
terpaksalah aku tunggu cikjan balik dari kejanya
tak kisah la
selamat sikit
dari kna naik motor
betul tak?

nadeah anak ke-3 cikjanku
sekarang tengah exam
spm
hari isnin ni last paper beliau
ummm
serhonok la tu ek....
nanti da habis exam katanya nak pergi holiday.
kat langkawi???
nanti kalau datang kedah tu
jemputla datang rumah kita ek

si baby a.k.a. haziq
masih dengan perangai gediknya itu
asal je kita datang rumah dia
mula lah
maan game pelik2
ambil gambar kat majalah
and then suruh kita cari gambar tu
dalam majalah tersebut

back to ukm
sebenarnya aku da sampai kiy ni
pukul 11pagi lagi dah terpacak tau
tapi bila sampai je kat pejabat
tau apa org kt pejabat tu cakap??
"adik, pukul 2pm bru bolee ambil kunci bilik"
oh no.....
pukul 2???
apa aku nak buat selama 3 jam ni...??

nak dijadikan cerita
aku pun dengan slumbenya
masuk kat 1 blok ni
tak tau la blok apa
aku tak perasan tadi
tapi yang pastinya
blok perempuan la
aku pun melepak la kat situ
sambil menengok tv
kat 1 ruang khas
untuk menonton tv kat blok tu
sebenarnya aku tak tengok pun
saje ja berlagak
jadi penghuni blok tu
sampai bilakah penantianku ini
untuk mendapatkan kunci bilik?


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...